Lila

LILA combines the power of treatment management with remote patient monitoring, to bring you closer to your patients and their caregivers beyond the physical visits and follow ups. 

It allows you to receive real-time data and information about their physical conditions, emotional and nutritional well-being. Your nursing team becomes more mobile with our LILA Care mobile app. They can now answer patients’ queries on the go

Built with the purpose of improving quality of life for your patients, LILA gives you tools to impact your patients engagement, adherence, and overall experience with the institution.

Benefits for IPS

Differentiate your brand as a leader

Be the fast mover and differentiate your hospital, clinic or institution with patient centricity.

Improve Word of Mouth and NPS

Drive more patient footfall with high recommendation scores from your patients.

Achieve Higher patient satisfaction

Keep a track of and improve your patients satisfaction at every touch point or treatment event.

Use advanced tools without the overhead

With LILA, you get access to video consultations, chat, medical device data and more.

Improve communication

Enable communication with your patients on our secure Chat and messaging tool.

Statistics or Analytics

74% of healthcare institutions use telemedicine for chronic patients such as cancer.¹

While an additional 47% use telemedicine services and solutions for medication management.¹

Moreover, 46% of these institutions use telemedicine and digital tools for their promotion and prevention strategies, according to a 2020 survey by the Healthcare Information and Management Systems Society in Europe.¹

  1. HIMSS. (July 7, 2020). What type of conditions do you target with your patient-facing telehealth services and solutions? [Graphic]. In Statista. Retrieved March 28, 2023, from https://www-statista-com.cvirtual.cesa.edu.co/statistics/1228177/patient-conditions-targeted-by-telehealth-in-europe/?locale=en

Information consulted between January and December 2022 in the LILA application.

Special Features

Centralized Care 
Big data powered centralized command center with real time monitoring. 

Single Patient view 
View your patient’s symptoms and treatment journey in a single click. 

Provide holistic care with ease 
Easily create care teams with oncologists, nurses, psychologists, nutritionists and other specialities. 

Next level in patient education 
Use LILAs patient education content or add your own branded content. 

Provide data enabled personalized care 
Use ePRO data along with patient conversations to provide highly personalized care. 

Get alerted for symptoms 
Intelligent alerts for patients reported symptoms.

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Connect

With your patients and caregivers with LILA app. Communicate using chat and video consult tools.

Observe

Patients’ health to track progress and treatment outcomes.

Respond

To patients queries and alerts to focus on patients that need immediate attention.

Empower

Patients with information.

Clients Experiences

Martín Alvarado. Médico General. Liga Colombiana contra el Cáncer.

He tenido una agradable experiencia con la aplicación, me ha permitido hacer una identificación de condiciones de riesgo y orientación de signos y síntomas a los cuales se les puede dar manejo ambulatorio, signos de alarma y recomendaciones generales evitando que el paciente tenga que ir al servicio de urgencias cuando no está indicado. Ha permitido que los pacientes se sientan más cercanos a la institución, a su equipo médico tratante y a aumentar la adherencia al tratamiento y la confianza en el equipo médico.

Andrés Jiménez. Psicólogo clínico. Liga Colombiana contra el Cáncer.

Mi experiencia ha sido buena, es una aplicación que permite el contacto con pacientes cuando estos no están recibiendo atención directamente en la institución. Considero que fortalece el vínculo entre el profesional y el paciente, así como el aumento de la satisfacción con la atención prestada por la institución. Siento que realmente eso le da otro estatus y los pacientes sienten que la institución realmente está comprometida con la atención y el seguimiento a los pacientes.

Roxana Alvarez. Enfermera oncóloga. Liga Colombiana contra el Cáncer.

La App de Lila me parece buena, ya que contar con una aplicación móvil, aporta en el proceso de adherencia del paciente y permite que la comunicación con él sea de primera mano y de forma oportuna.

Omaida Ayala. Nutricionista. Liga Colombiana contra el Cáncer.

Mi experiencia ha sido positiva, ya que Lila me ha permitido tener contacto con los pacientes y le permite a ellos sentirse más cercanos a nuestra atención.

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